Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

Kategória: értékes ötletek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Bártfai Balázs a gyakorlati tartalommarketingről írt könyvet, üzleti blog szoftvert dolgozott ki, amivel értékes tartalmakat, egyszerűen lehet előállítani. Az értékes hírekben hisz.  Exkluzív interjú.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Bártfai Balázs, a Tartalommarketing a Gyakorlatban című könyv szerzője: Sok mindennel foglalkoztam, foglalkozom most is, nehéz dolog egy valamit kiemelni. Ha a tartalommarketinggel kapcsolatban nézzük, akkor a könyvem megjelenése.

Mikor kezdtél el marketinggel foglalkozni?

Még főiskolán kezdtem el, az érdekelt, hogyan lehet az internettel pénzt keresni. Erre épült az első vállalkozásom is. Ahhoz, hogy valami sikeresen működjön, az kell, hogy a lehető legtöbb ember tudjon róla. De ehhez el kell adni, ehhez kell a marketing.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

Mi volt a legelső vállalkozásod?

Kitaláltam, hogyan lehet az MLM rendszert kiépíteni az interneten. Akkoriban ebben dolgoztam, ezt tanultam, és érdekelt, hogyan lehet ez online hatékonyabb. Sokan azt mondták, nem fog működni, mert az MLM a személyes kapcsolattartásról szól. Megcsináltam életem első weboldalát, 2003-ban, 21 éves voltam. Akkor kezdtem el ezzel komolyabban foglalkozni. Hatalmas sikere lett. Még főiskolások voltunk, és egyetlen hónap alatt másfél millió forintot kerestem, mindössze 15 ezer forint befektetéssel, mert ennyibe kerül a számítógépem.

Te érezted már, hogy jó időben voltál jó helyen?

Nem, soha, nem hiszek ebben.

Miben hiszel?

A folytonos tanulásban, és fejlődésben. A kitartó munkában. Amióta vállalkozó vagyok, megtanultam, hogy ha az ember egy helyben marad, és nem fejlődik, nem változik, akkor eltűnik. Az üzleti életben ébernek kell lenni. Az online világ felgyorsult változásai gyorsan hozzák az indikátorokat, amik megmozgatják ezt. Sok vállalkozó van abban a csapdában, hogy van egy vállalkozása, ami megy, és elvan, nem lép előre, nem kockáztat. Felépített magának egy munkahelyet, amit már utál, de közben nem akar fejleszteni. Ez zsákutca.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

Mi a kiút?

Csakis a marketing. De abban is inkább a szemléletmód, az, hogy hogyan tekintek a dolgokra. Én 80-as korosztály vagyok, amikor elkezdtem ezzel foglalkozni, nem volt kitől tanulnom. Könyveket olvastam, külföldi előadókat néztünk, hallgattunk, és mindent próbáltunk, kísérleteztünk, magunkra szabtunk. Amikor láttam, hogy az MLM nem működik, mert azt láttam, hogy akik csinálják nem ugyanoda akarnak eljutni, ahova én, váltottam. De nagyon jó tanulási lehetőség. Ha valaki csak most építi a vállalkozását sok mindent megtanulhat egy ilyen rendszerben, amit később használni tud. Szóval én tovább léptem.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

Merre?

Maradtam ezen a vonalon. Kitaláltam egy olyan webáruházat, ami pontokat ad vissza a vásárlóknak, akkoriban nem volt ilyen a piacon, de akkoriban ez akkora falat volt, hogy nem tudtuk tovább fejleszteni. Úgyhogy arra gondoltam, hogy abban segítek másoknak, hogyan lehet nekik webáruházuk. Megkerestem azokat, akiknek úgy gondoltam szükségük lehet erre, és eladtam nekik. 160 ezer forint volt egy webáruház, meg kellett tanulnom, hogy egy ilyen, akkoriban drágának számító terméket hogyan adok el. Nem volt mögöttem sem komoly iroda, cég, semmi. Ott voltam huszonévesen, és csináltam. Azóta is azt vallom: akkor tanulsz a legtöbbet, ha csinálod!

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

Amikor végeztem a fősulin, eldöntöttem, hogy én ebből akarok élni. Rengeteg tapasztalatot szereztem, nagyon sok mindenbe belefutottunk, akkor még nem is tudtam mi, miért működhet, de most már tudom, hogy miért működött, és miért fog. Teszteltem mindent az adwords-öt, a hírlevélküldést, írást. A 160 ezres szolgáltatást 4 hírlevéllel adtuk el, amiben benn volt miez, hogyan működik, és a személyes találkozón az ügyfeleknek már konkrét kérdéseik voltak.

Minidig az működött, ha valami értékeset adtunk a piacnak. Ezért mondom: ha egy vállalkozó elakadt, vagy ha valaki most építi fel magát, akkor ne azzal foglalkozzon, hogyan ad el valamit, hanem kezdjen el magára figyelni. Mutassa meg azt, ő miben jó, az asztalos készítsen asztalt, mindenki tanuljon a saját szakterületéről, fejlessze magát, és mutassa meg mitől olyan szuper az a vállalkozás, amit csinál.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

A tartalommarketing arról szól, hogy értéket adsz az embereknek. Ami a szakmai tudásod megosztása. Amit te tudsz a szakmádról, arra igen sokan kiváncsiak.

Elsőként elég megmutatnod, mit szeretsz csinálni, hogyan készül a terméked, miket szoktak mások kérdezni, milyen előnyei vannak annak, amit kínálsz, miért vágtál bele. Vagyis arról írj, amit szóban is elmondanál annak, aki érdeklődne a vállalkozásod felöl.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

 A marketingről sokan azt gondolják, hogy valami varázslat, amivel manipulálni lehet az embereket, és csakis az eladás a célja. A legtöbb reklám valóban ilyen. Erőszakos és manipulatív, ezért egyre hatástalanabb. Azért, hogy működjön egyre erőszakosabbnak, hangosabbnak és színesebbnek kell lennie. Pedig van más út is. Adhatnál értéket is a piacodnak. Nem véletlenül kezdenek el egyre többen foglalkozni a tartalommarketinggel, mert érzik, mindenki érzi, hogy az emberek becsömörlöttek a szokásos hirdetésektől. Más kell nekik.

Korábban azt hittem a tartalommarketing a szövegírás, pedig ez nagyon távol áll a valóságtól.  Sokkal inkább egy kifinomult stratégia az erőszakmentes értékestésre. Én is ezzel  a módszerrel adtam el a könyvem. Nem volt ügyfél listám, de egy hónap alatt 330 előrendelés érkezett be, ami meg is finanszírozta a könyv nyomtatási költségeit. Azóta közel 1.000 darabot vettek meg, darabját 5.000 Ft ért, pedig 4 hónapja lehet venni és csak online. Még a könyvesboltokban sincs bent.

Hogyan csináltam? Azt tettem, amit a könyvemben is leírtam.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

Téged mi tesz boldoggá, mi motivál?

Sok minden cikázik a fejemben, én ilyen ötletgyáras vagyok. És ha kitalálok valamit, ha látom, hogy működik, hasznos, akkor boldoggá tesz. Szeretek segíteni. Szeretem látni, hallani, hogy amit teszek, az működik. Persze, ha valami sikeres, az pénzt is hoz, és ez jó, de ez nem lehetne a cél, mert a pénz nem motivál.

Szeretem a határaimat is átlépni. A folyamatos fejlődésben hiszek. Szerintem az élet egyik célja, hogy túlnőjünk önmagunkon, szembenézzünk a félelmeinkkel és minél több érzelmet éljünk meg. A boldogságkeresésben nem hiszek, mert az olyan, mintha mindig napfényre vágynánk. Peidg kell az éjszakai is, hogy aztán jobban tudjuk értékelni a napfényt. Tudod Buddhának mi hozta el a megvilágosodást? Amikor rájött, hogy az arany középút a lényeg. És tényleg. Az élet minden területén egyensúlyra kell törekedni. Nem szabad, hogy az egyik oldal erősebb legyen a másiknál.

Ha csak oktatsz, de nem keresel pénzt, akkor éhenhalsz. Ha csak pénzt keresel és nem adod át a világnak a tudásod, akkor elképesztő élményektől fosztod meg magad. A tudás átadása iszonyú jó érzés. Mindenki próbálja ki.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

 

Mi a legnagyobb álmod?

Hogy képes leszek egyre több embernek jobbá tenni az életét. Ezt most az anyagi jólét oldaláról közelítem meg. Segítek, hogy elindítsd a vállalkozásod, vagy abban, hogy több vevőre tegyél szert. Ráadásul erre olyan módszert mutatok, ami nem manipuláció, nem szikraláng életű, hanem tartós. Amivel a vállalkozások folyamatosan tudnak fejlődni. Persze, az egész mögött egy jól kitalált összeesküvés van. Ugyanis, amikor már nem lesz gond új vevőket szerezni, akkor a vállalkozó minél több szabadidőre vágyik, hogy azt csinálhassa, amit igazán szeret.

Amikor pedig van már szabadidő, van pénz, akkor jönnek olyan igények, mint az önmegvalósítás és a kiteljesedés. Szerintem az oktatás pont ezt adja meg mindenkinek. A tudását egy asztalos, egy műkörmös is meg tudja osztani a világgal. És milyen hasznos is lesz az a tudás másoknak. Ha te, aki épp olvasod ezt, elképzelni sem tudod, hogy eljöjjön ez a pillanat, akkor lehet rossz helyen vagy. Ha nem imádod azt, amivel pénzt keresel, akkor nálad ez a stratégia nem fog működni. Akkor találd meg azt, ami érdekel, mert csak abban lehetsz igazán jó. Most így belegondolva, örülnék, ha egyre több ember csinálná azt, amit imád. Mert abból jól meg lehet élni, és az lesz egy igazán jó élet.

Exkluzív interjú Bártfai Balázzsal!

 

Mit tanácsolsz azoknak, akik most kezdenek bele valamibe?

Ha valaki most indul el az úton, kezdjen el magáról hírt adni, mutassa meg, hogy mivel foglalkozik, miben a legjobb az ő szakterületén! Ne marketingben gondolkodjon, hanem abban, amiben ő jó, és utána kiderül, hogy az az ötlet, ami neki van, mennyire lesz keresett, és ha jönnek a megrendelések, akkor utána láthatja azt is, hogy érdemes-e ezt főállásban csinálnia.

Van filozófiám a könyv mögött: értékesen mutasd meg magad!

Azt tanácsolom, hogy valamibe csak úgy ne kezdjen bele. Előbb találja meg, hogy mivel akar foglalkozni. Mi az, amit annyira szeret, hogy élvezettel olvas el mindent az adott témában.

Mert, ha van olyan, amiről mindent elolvasol abban idővel a legnagyobb szakértő leszel. Amíg tanulod, már addig is megoszthatod másokkal az információidat. Az emberek így szépen köréd gyűlnek, és idővel azt is látni fogod, milyen vállalkozást érdemes indítanod.

Ha már van vállalkozásod, akkor pedig lépj végre a gyorsítósávra. Kezd el a szakmai tudásodat megosztani az emberekkel, és alakítsd az olvasóidat erőszakmentesen vásárlókká. Ennek a lépéseit írta, le a könyvemben. Csak követned kell. Ha pedig érdekel a téma, akkor nézz körül a blogom, ahol rengeteg információt osztok meg a vevőszerzésről.

Elérhetőség:

 

Vissza

Címkék : marketing, Tartalommarketing a Gyakorlatban, üzleti blog

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Major Zsuzsanna

Kapcsolódó cikkeink: